06-11-2025, 12:03 PM
من از اعضای تیم آژانس رنکرو هستم و طبق تجربهی ما، یکی از بزرگترین مشکلات دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، نگاه کوتاهمدت و تبلیغمحور کسبوکارهاست. بسیاری از مدیران هنوز دیجیتال مارکتینگ را معادل تبلیغ در اینستاگرام یا اجرای چند کمپین کلیکی میدانند، در حالی که استراتژی، برندینگ و سئو معمولاً در اولویت قرار نمیگیرند. این باعث میشود پروژهها بهجای رشد پایدار، فقط نتایج مقطعی داشته باشند و با تغییر الگوریتم یا افزایش هزینهی تبلیغات، کاملاً متوقف شوند.
از طرف دیگر، کمبود نیروی متخصص واقعی در زمینههایی مثل استراتژی محتوا، تحلیل داده و سئو محلی هم محسوس است. بسیاری از آژانسها یا فریلنسرها بیشتر روی ظاهر کار تمرکز دارند تا بازدهی واقعی. نتیجه این میشود که اعتماد کسبوکارها به بازاریابی دیجیتال کاهش پیدا میکند. در حالی که اگر زیرساختها و دیدگاه بلندمدت وجود داشته باشد، اصفهان با اینهمه کسبوکار تولیدی و خدماتی، میتواند یکی از قطبهای دیجیتال مارکتینگ ایران باشد.
از طرف دیگر، کمبود نیروی متخصص واقعی در زمینههایی مثل استراتژی محتوا، تحلیل داده و سئو محلی هم محسوس است. بسیاری از آژانسها یا فریلنسرها بیشتر روی ظاهر کار تمرکز دارند تا بازدهی واقعی. نتیجه این میشود که اعتماد کسبوکارها به بازاریابی دیجیتال کاهش پیدا میکند. در حالی که اگر زیرساختها و دیدگاه بلندمدت وجود داشته باشد، اصفهان با اینهمه کسبوکار تولیدی و خدماتی، میتواند یکی از قطبهای دیجیتال مارکتینگ ایران باشد.

