تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
  • سردر
  • جستجو
  • فهرست اعضا
  • سالنامه
  • راهنما
درود مهمان گرامی! ورود ثبت‌نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌:
گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum › پردیس فناوری کیش › مالی،اقتصاد و حسابداری v
« قبلی 1 … 18 19 20 21 22 … 39 بعدی »

تعریف بازاریابی چیست؟

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت موضوعی
تعریف بازاریابی چیست؟
Kasra_mosavi آفلاین
عضو جوان
**
ارسال‌ها: 9
موضوع‌ها: 9
تاریخ عضویت: Jul 2020
اعتبار: 0
#1
09-07-2020, 01:46 PM
برای آنکه یک فرد به بازاریاب موفقی تبدیل شود باید با مفاهیم اولیه و اصول بازاریابی آشنایی داشته باشد. او باید بداند بازاریابی چیست؟ همچنین لازم است تعریف‌های نادرست ارائه شده در این زمینه را تشخیص دهد و درک کند که در چه مواردی مصداق دارد.

تعریف بازاریابی

به نظر می‌رسد فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) بهترین تعریف بازاریابی را ارائه داده است:

«فرایندی که به‌وسیله آن شرکت‌ها مشتری را درگیر می‌کنند و به ساخت روابط مستحکم با مشتری و آفرینش ارزش برای او در مقابل کسب ارزش از او می‌پردازند»

حدود پنجاه سال پیش، پیتر دراکر (Peter Drucker)، یکی از بزرگ‌ترین متفکران مدیریت در جهان که برخی او را پدر مدیریت نوین جهان می‌دانند، مراحلی را برای تعریف بازاریابی یا مارکتینگ مدرن ایجاد کرده است. او می‌گوید:

«اگر بخواهیم از چیستی کسب‌وکار مطلع شویم، ناچار باید از هدف شروع کنیم. تنها یک هدف ارزشمند برای کسب‌وکار قابل‌تصور است و آن خلق مشتری است. این مشتری است که چیستی یک کسب‌وکار را معین می‌کند و اوست که مایل به پرداخت پول برای کالا و خدمات شماست. کالا و خدماتی که برآمده از دل طبیعت و حاصل تبدیل منابع طبیعی به کالاها و ثروت است. آنچه یک کسب‌وکار تولید می‌کند، چندان اهمیتی ندارد و در آینده موفقیت کسب‌وکار تعیین‌کننده نیست؛ بلکه آنچه مشتری فکر می‌کند، می‌خرد و به‌عنوان “ارزش” در نظر می‌گیرد، تعیین‌کننده است. به همین سبب هدف کسب‌وکار، خلق مشتری است. یک کسب‌وکار، تنها و تنها دو کارکرد تجاری مهم دارد: بازاریابی و نوآوری»

قدرت جملات گفته‌شده در بالا را در نظر بگیرید؛ یک کسب‌وکار برای مشتریان و با تبدیل منابع طبیعی‌ یا انسانی به پیشنهاد ارزشی حداکثری ساخته می‌شود. برمبنای این رویکرد، دراکر بازاریابی را تنها به یک دپارتمان یا بخش مشخصی از یک سازمان مربوط نمی‌داند، بلکه به نظر او مارکتینگ باید کل سازمان را  در‌برگیرد؛ یعنی تک‌تک کارکنان یک سازمان، بازاریابان آن سازمان به شمار می‌روند. دراکر می‌گوید: «بازاریابی آن‌قدر پایه‌ای است که نمی‌توان آن را  یک کارکرد مجزا دانست.» بی‌شک فلسفه کسب‌وکار پیتر دراکر  بسیار جلوتر از زمان خودش بود.
ارسال‌ها
پاسخ
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  چک وعده دار چیست heyvalaw 0 3,137 16-02-2022, 01:16 PM
آخرین ارسال: heyvalaw
  مالیات سرقفلی چیست heyvalaw 0 3,061 22-12-2021, 05:34 PM
آخرین ارسال: heyvalaw
  چک بلامحل چیست heyvalaw 0 1,773 15-11-2021, 12:41 PM
آخرین ارسال: heyvalaw
  سفته چیست و نحوه صدور آن heyvalaw 0 1,660 14-11-2021, 12:03 PM
آخرین ارسال: heyvalaw
  سواد مالی چیست؟ چه تاثیری بر رفاه اقتصادی دارد؟ arezu3 0 1,861 26-10-2021, 05:58 PM
آخرین ارسال: arezu3
  تعریف شرکت نسبی چیست و نحوه نام گذاری آن heyvalaw 0 982 02-08-2021, 09:52 AM
آخرین ارسال: heyvalaw
  چک مدت دار چیست heyvalaw 0 751 15-06-2021, 03:12 PM
آخرین ارسال: heyvalaw
  سندیکای کارگری چیست heyvalaw 0 800 13-06-2021, 10:03 AM
آخرین ارسال: heyvalaw
  پشت نویسی سفته چیست و به چه منظور انجام می شود heyvalaw 0 785 09-06-2021, 10:29 AM
آخرین ارسال: heyvalaw
  کد سماوا چیست heyvalaw 0 5,304 08-06-2021, 11:12 AM
آخرین ارسال: heyvalaw

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ
پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • تیم انجمن
  • صفحه‌ی تماس
  • تالار کیش تک / kishtech forum
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • نشانه‌گذاری تمامی انجمن‌ها به عنوان خوانده شده
  • پیوند سایتی RSS
زمان کنونی: 08-07-2025، 09:16 PM Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 6.5
Powered by MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.