تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
  • سردر
  • جستجو
  • فهرست اعضا
  • سالنامه
  • راهنما
درود مهمان گرامی! ورود ثبت‌نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌:
گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum › پردیس فناوری کیش › گروه حقوق v
« قبلی 1 … 10 11 12 13 14 … 20 بعدی »

مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت موضوعی
مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی
heyvalaw آفلاین
عضو عالی
*****
ارسال‌ها: 1,954
موضوع‌ها: 1,954
تاریخ عضویت: Mar 2021
اعتبار: 2
#1
15-06-2021, 11:29 AM
برای تاسیس دفتر خدمات الکترونیک ، متقاضیان باید برای اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی از طریق سامانه دریافت مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی به نشانی eservice.adliran.ir اقدام کنند . از جمله شرایط اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی می توان به تابعیت ایرانی، داشتن مدرک کارشناسی در رشته های حقوق و علوم قضایی ، داشتن حداقل بیست و پنج سال سن و داشتن پنج سال سابقه کار مرتبط اشاره کرد .

در سال های اخیر ، برای سرعت بخشیدن به خدمات رسانی قوه قضاییه به مردم و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه شهروندان ، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاسیس شده اند . از جمله خدمات این دفاتر می توان به تنظیم دادخواست و شکوائیه ، چاپ و تحویل برگه ها و اوراق قضایی ، ویرایش اطلاعات سامانه ثنا و خدمات از این قبیل اشاره کرد . 
لذا دفاتر الکترونیک خدمات قضایی برای سرعت بخشیدن به روند دادرسی ایجاد شده اند. این دفاتر ، نیاز به یک مسئول دفتر و کارمندانی دارد که انجام این خدمات را محقق سازند و افرادی که متصدی این مشاغل هستند ، باید ویژگی هایی داشته باشند تا بتوانند در این دفاتر مشغول به کار شوند و از همه مهم تر ، مسئول این دفتر باید ویژگی هایی داشته باشد . 
در این مقاله به این پرسش ها پاسخ می دهیم که اولا مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی چیست و شرایط اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی کدام است و سپس به این می پردازیم که سامانه دریافت مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی چیست و نحوه ثبت نام و اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی به چه طریق ممکن خواهد بود .


مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی چیست؟
دفاتر الکترونیک خدمات قضایی ، در چند سال اخیر برای از بین بردن ازدحام مراجعه مردم به محاکم قضایی و کاهش زمان و هزینه دادرسی در این محاکم تاسیس شده است. شهروندان می توانند با مراجعه به این دفاتر ، از خدماتی همچون ثبت و پیگیری دادخواست و شکوائیه و ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا بهره مند شوند . 
متقاضیان تاسیس این دفاتر ، باید ابتدا مجوز تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را دریافت کنند . متقاضیان دریافت این مجوز لازم است شرایط عمومی و اختصاصی برای تاسیس این دفاتر را دارا باشند . زمان و چگونگی ثبت نام برای دریافت مجوز در سایت عدل ایران اعلام می شود .
حتما بخوانید : ثبت درخواست اعاده دادرسی کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

شرایط اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی
متقاضیان دریافت مجوز دفاتر مذکور که در واقع مراکز ثبت نام سامانه ثنا بوده، لازم است یک سری شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشند که این شرایط در آیین نامه اجرایی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کانون آنها بیان شده است که در زیر شرایط اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی را آورده ایم. 

شرایط عمومی متقاضی اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی در ماده 16 آیین نامه مذکور ، ذکر شده است : 

1 تابعیت ایرانی داشته باشد؛
2 در عمل به قانون اساسی و ولایت فقیه التزام داشته باشد؛
3 مسلمان باشد؛
4 هیچ گونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشد؛
5 سو پیشینه کیفری نداشته باشد؛
6 کارت پایان خدمت داشته یا دارای معافیت دائم باشد ؛
7 از توانایی جسمی و روحی کافی برخوردار باشد.

شرایط اختصاصی متقاضی اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی یا مسئول دفتر ، در ماده 17 آیین نامه مذکور ، ذکر شده است :

1 مدرک کارشناسی یا بالاتر در یکی از رشته های حقوق، فقه و علوم قضایی یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه های علمیه داشته باشد؛
2 بیست و پنج ساله یا بیشتر باشد؛
3 پنج سال سابقه کار مرتبط داشته باشد؛
4 از مهارت های کافی برای استفاده از رایانه برخوردار باشد .

موارد ممنوعیت دریافت مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی : این ممنوعیت ها در ماده 21 آیین نامه مذکور اعلام شده است که افراد زیر نمی توانند در این دفاتر مشغول به کار شوند و مجوز تاسیس این دفاتر را اخذ کنند : 

1  وکیل ، مشاور یا کارشناس رسمی دادگستری نباشد ؛
2 حکم قطعی انفصال از قضاوت و یا سر دفتری نداشته باشد ؛
3 تاجر نباشد ؛
4 کارمند دولت و یا موسسات عمومی غیر دولتی نباشد .
در صورتی که شخصی دارای این ویژگی ها باشد وممنوعیتی برای آن نداشته باشد ، می تواند برای اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی اقدام کند که این عمل از طریق سامانه درخواست مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی امکان پذیر است که در بخش بعد توضیحاتی در این خصوص ارائه شده است .
بیشتر بخوانید : ثبت دادخواست شورای حل اختلاف در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

سامانه درخواست مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی
پس از این که از داشتن شرایط لازم برای اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی اطمینان حاصل کردید می توانید از طریق سامانه دریافت مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی اقدام کنید. 
دسترسی به سامانه درخواست مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی از طریق نشانی اینترنتی eservice.adliran.ir امکان پذیر است . متقاضیان می توانند در زمان مقرر برای ثبت نام ، به این سامانه مراجعه نموده و اقدامات لازم را برای ثبت نام و اخذ مجوز به عمل بیاورند .
ثبت نام برای اخذ مجوز ، تنها از طریق سامانه مذکور امکان پذیر است  که پس از اعلام فراخوان در سایت عدل ایران ، متقاضیان می توانند برای ثبت نام اخذ مجوز اقدام کنند. 

نحوه ثبت نام و اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی
پس از اعلام زمان و فراخوان برای ثبت نام و اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی ، واجدین شرایط می توانند با مراجعه به سایت سامانه دریافت مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی با نشانی اینترنتی eservice.adliran.ir برای ثبت نام اقدام کنند. 
پس از ثبت نام ، اداره کل خدمات الکترونیک قضایی و شورای مشورتی ، وظیفه تایید صلاحیت ثبت نام کنندگان را بر عهده دارد. اخبار مربوط به ثبت نام و اطلاعیه های آن در سایت سامانه عدل ایران به آدرس adliran.ir قرار می گیرد .
لازم به ذکر است که ثبت نام تنها از طریق سامانه مذکور انجام می پذیرد و نیازی به ثبت نام در سامانه ثنا و یا دیگر سامانه های قوه قضائیه نیست .
در ادامه بخوانید : سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی nobat.kdke.ir
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- ثبت نام برای اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی از چه طریقی ممکن است ؟
ثبت نام برای اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی تنها از طریق طریق سامانه درخواست مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی امکان پذیر است که در متن مقاله توضیحات مربوط به آن وجود دارد .

2- آیا متقاضی اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی باید حتما تحصیل کرده رشته حقوق باشد ؟
متقاضی اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی باید دارای مدرک در رشته های مرتبط با حقوق و فقه و حقوق یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه های علمیه باشد که در متن مقاله شرایط اختصاصی متقاضی ذکر شده است .

3- از چه طریق می توان به سامانه درخواست مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی دسترسی پیدا کرد ؟
از طریق نشانی اینترنتی eservice.adliran.ir می توانید به سامانه درخواست مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی دسترسی پیدا کنید که توضیحات مربوط به آن در مقاله موجود است .
منبع : مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی
ارسال‌ها
پاسخ
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به جرم افتراء heyvalaw 0 618 25-10-2021, 12:09 PM
آخرین ارسال: heyvalaw
  منابع آزمون دکتری مهندسی برق الکترونیک 1401 heyvagp1 0 454 11-08-2021, 09:38 AM
آخرین ارسال: heyvagp1
  سامانه خدمات الکترونیک قضایی eblagh adliran ir heyvalaw 0 950 06-05-2021, 10:48 AM
آخرین ارسال: heyvalaw
  ثبت دادخواست شورای حل اختلاف در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی heyvalaw 0 469 29-03-2021, 01:42 PM
آخرین ارسال: heyvalaw
  تجارت الکترونیک چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ علی رضا توحیدی 0 1,351 30-11-2019, 12:14 PM
آخرین ارسال: علی رضا توحیدی
  درگاه ارائه خدمات قضایی motlagh 2 1,593 22-10-2019, 04:29 PM
آخرین ارسال: hamid28

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ
پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • تیم انجمن
  • صفحه‌ی تماس
  • تالار کیش تک / kishtech forum
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • نشانه‌گذاری تمامی انجمن‌ها به عنوان خوانده شده
  • پیوند سایتی RSS
زمان کنونی: 11-05-2025، 02:14 AM Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 6.5
Powered by MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.