19-12-2018, 05:52 PM
(آخرین ویرایش: 19-12-2018, 06:15 PM، توسط مهدی مددی11.)
وبسوار: با قرار گرفتن انژکتور در اتومبیلهای امروزی قطعات الکترونیکی دیگری نیز با آن در سیستم کنترلی اتومبیل بهوجود آمدند. ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است که نقش هدايت و کنترل يک خودروي انژکتوري را بر عهده دارد. بهدلیل وظیفه مهم این قطعه قصد داریم که بیشتر با آن آشنا شده و با وظایف و چگونگی عملکرد آن و همچنین شرکتهای معروف سازنده ECU آشنا شویم.
ECU مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشد و همانطور که ميدانيد خودروهاي انژکتوري بدليل عملکرد بهتر و توانايي پاس کردن استانداردهاي آلودگي، بطور کامل در تمام دنيا جايگزين خودروهاي کاربراتوري شدهاند و مغز اين سيستم ECU ميباشد.
ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخهاي لازم را به خروجيها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و ... اعمال ميکند. سنسورهاي کيتهاي انژکتوري مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر ميتواند شرايط موتور را درک کند.
جواب 2_
ECU)
هر سنسور وظیفه خاصی برعهده دارد و با توجه به قابلیتهای خاص خود در محل مورد نظر قرار میگیرد و اطلاعات لحظه به لحظهای را از شرایط موتور به واحد کنترل الکترونیکی که به عنوان مغز سیستم میباشد فرستاده برای بهبود عملکرد موتور دستورات لازم را برای عملگرها ارسال میکند.
تعدادی از مهمترین سنسورهای مورد استفاده در خودروهای انژکتوری به شرح زیر میباشد:
سنسور دمای هوای ورودی (ATS)
این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت الکتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش مییابد و با کاهش دما افزایش مییابد و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو در جریان دمای هوای ورودی به موتور قرار میگیرد. در صورت سرد بودن دمای هوای ورودی به موتور واحد کنترل توسط پیش گرمکن، هوا را کمی گرمتر میکند تا موتور در سرما راحتتر و سریعتر روشن شود زیرا هوای سرد چگالی بیشتری نسبت به هوای گرم دارد و نیاز آن به بنزین، در پاشش انژکتورها نسبت هوا و بنزین را تغییر میدهد. این سنسور یا روی منیفولد ورودی یا درون هواکش جاسازی شده است و محدوده کاری آن بین ۴۰ تا۱۵۰ درجه سلسیوس میباشد.
جواب 3_ساژم _زیمنس_اس ل 96_
ECU)
هر سنسور وظیفه خاصی برعهده دارد و با توجه به قابلیتهای خاص خود در محل مورد نظر قرار میگیرد و اطلاعات لحظه به لحظهای را از شرایط موتور به واحد کنترل الکترونیکی که به عنوان مغز سیستم میباشد فرستاده برای بهبود عملکرد موتور دستورات لازم را برای عملگرها ارسال میکند.
تعدادی از مهمترین سنسورهای مورد استفاده در خودروهای انژکتوری به شرح زیر میباشد:
سنسور دمای هوای ورودی (ATS)
این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت الکتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش مییابد و با کاهش دما افزایش مییابد و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو در جریان دمای هوای ورودی به موتور قرار میگیرد. در صورت سرد بودن دمای هوای ورودی به موتور واحد کنترل توسط پیش گرمکن، هوا را کمی گرمتر میکند تا موتور در سرما راحتتر و سریعتر روشن شود زیرا هوای سرد چگالی بیشتری نسبت به هوای گرم دارد و نیاز آن به بنزین، در پاشش انژکتورها نسبت هوا و بنزین را تغییر میدهد. این سنسور یا روی منیفولد ورودی یا درون هواکش جاسازی شده است و محدوده کاری آن بین ۴۰ تا۱۵۰ درجه سلسیوس میباشد.
نفوذ احتراق ناقص
ECU)
هر سنسور وظیفه خاصی برعهده دارد و با توجه به قابلیتهای خاص خود در محل مورد نظر قرار میگیرد و اطلاعات لحظه به لحظهای را از شرایط موتور به واحد کنترل الکترونیکی که به عنوان مغز سیستم میباشد فرستاده برای بهبود عملکرد موتور دستورات لازم را برای عملگرها ارسال میکند.
تعدادی از مهمترین سنسورهای مورد استفاده در خودروهای انژکتوری به شرح زیر میباشد:
سنسور دمای هوای ورودی (ATS)
این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت الکتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش مییابد و با کاهش دما افزایش مییابد و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو در جریان دمای هوای ورودی به موتور قرار میگیرد. در صورت سرد بودن دمای هوای ورودی به موتور واحد کنترل توسط پیش گرمکن، هوا را کمی گرمتر میکند تا موتور در سرما راحتتر و سریعتر روشن شود زیرا هوای سرد چگالی بیشتری نسبت به هوای گرم دارد و نیاز آن به بنزین، در پاشش انژکتورها نسبت هوا و بنزین را تغییر میدهد. این سنسور یا روی منیفولد ورودی یا درون هواکش جاسازی شده است و محدوده کاری آن بین ۴۰ تا۱۵۰ درجه سلسیوس میباشد.
نفوذ احتراق ناقص
ECU مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشد و همانطور که ميدانيد خودروهاي انژکتوري بدليل عملکرد بهتر و توانايي پاس کردن استانداردهاي آلودگي، بطور کامل در تمام دنيا جايگزين خودروهاي کاربراتوري شدهاند و مغز اين سيستم ECU ميباشد.
ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخهاي لازم را به خروجيها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و ... اعمال ميکند. سنسورهاي کيتهاي انژکتوري مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر ميتواند شرايط موتور را درک کند.
جواب 2_
ECU)
هر سنسور وظیفه خاصی برعهده دارد و با توجه به قابلیتهای خاص خود در محل مورد نظر قرار میگیرد و اطلاعات لحظه به لحظهای را از شرایط موتور به واحد کنترل الکترونیکی که به عنوان مغز سیستم میباشد فرستاده برای بهبود عملکرد موتور دستورات لازم را برای عملگرها ارسال میکند.
تعدادی از مهمترین سنسورهای مورد استفاده در خودروهای انژکتوری به شرح زیر میباشد:
سنسور دمای هوای ورودی (ATS)
این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت الکتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش مییابد و با کاهش دما افزایش مییابد و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو در جریان دمای هوای ورودی به موتور قرار میگیرد. در صورت سرد بودن دمای هوای ورودی به موتور واحد کنترل توسط پیش گرمکن، هوا را کمی گرمتر میکند تا موتور در سرما راحتتر و سریعتر روشن شود زیرا هوای سرد چگالی بیشتری نسبت به هوای گرم دارد و نیاز آن به بنزین، در پاشش انژکتورها نسبت هوا و بنزین را تغییر میدهد. این سنسور یا روی منیفولد ورودی یا درون هواکش جاسازی شده است و محدوده کاری آن بین ۴۰ تا۱۵۰ درجه سلسیوس میباشد.
جواب 3_ساژم _زیمنس_اس ل 96_
ECU)
هر سنسور وظیفه خاصی برعهده دارد و با توجه به قابلیتهای خاص خود در محل مورد نظر قرار میگیرد و اطلاعات لحظه به لحظهای را از شرایط موتور به واحد کنترل الکترونیکی که به عنوان مغز سیستم میباشد فرستاده برای بهبود عملکرد موتور دستورات لازم را برای عملگرها ارسال میکند.
تعدادی از مهمترین سنسورهای مورد استفاده در خودروهای انژکتوری به شرح زیر میباشد:
سنسور دمای هوای ورودی (ATS)
این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت الکتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش مییابد و با کاهش دما افزایش مییابد و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو در جریان دمای هوای ورودی به موتور قرار میگیرد. در صورت سرد بودن دمای هوای ورودی به موتور واحد کنترل توسط پیش گرمکن، هوا را کمی گرمتر میکند تا موتور در سرما راحتتر و سریعتر روشن شود زیرا هوای سرد چگالی بیشتری نسبت به هوای گرم دارد و نیاز آن به بنزین، در پاشش انژکتورها نسبت هوا و بنزین را تغییر میدهد. این سنسور یا روی منیفولد ورودی یا درون هواکش جاسازی شده است و محدوده کاری آن بین ۴۰ تا۱۵۰ درجه سلسیوس میباشد.
نفوذ احتراق ناقص
ECU)
هر سنسور وظیفه خاصی برعهده دارد و با توجه به قابلیتهای خاص خود در محل مورد نظر قرار میگیرد و اطلاعات لحظه به لحظهای را از شرایط موتور به واحد کنترل الکترونیکی که به عنوان مغز سیستم میباشد فرستاده برای بهبود عملکرد موتور دستورات لازم را برای عملگرها ارسال میکند.
تعدادی از مهمترین سنسورهای مورد استفاده در خودروهای انژکتوری به شرح زیر میباشد:
سنسور دمای هوای ورودی (ATS)
این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت الکتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش مییابد و با کاهش دما افزایش مییابد و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو در جریان دمای هوای ورودی به موتور قرار میگیرد. در صورت سرد بودن دمای هوای ورودی به موتور واحد کنترل توسط پیش گرمکن، هوا را کمی گرمتر میکند تا موتور در سرما راحتتر و سریعتر روشن شود زیرا هوای سرد چگالی بیشتری نسبت به هوای گرم دارد و نیاز آن به بنزین، در پاشش انژکتورها نسبت هوا و بنزین را تغییر میدهد. این سنسور یا روی منیفولد ورودی یا درون هواکش جاسازی شده است و محدوده کاری آن بین ۴۰ تا۱۵۰ درجه سلسیوس میباشد.
نفوذ احتراق ناقص