تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
  • سردر
  • جستجو
  • فهرست اعضا
  • سالنامه
  • راهنما
درود مهمان گرامی! ورود ثبت‌نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌:
گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum › پردیس فناوری کیش › دانشگاه جامع علمی و کاربردی › **مرکز علمی و کاربردی کوشا** › درس کارگاه مدیریت سنجش شبکه ساعت 10 - پنجشنبه
روش های بهبود مانیتورینگ سازمانی

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت موضوعی
روش های بهبود مانیتورینگ سازمانی
s.tajik.tlk@gmail.com آفلاین
عضو عادی
***
ارسال‌ها: 61
موضوع‌ها: 7
تاریخ عضویت: May 2022
اعتبار: 0
#1
23-12-2023, 11:27 AM
راهکارهای ارائه شده در زمینه تهدیدها چیست؟

انواع محدودیت ها در جعل خطا چیست؟

راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تهدید چیست؟

سامانه ‌CNS ‌چیست؟
.pdf   CNS.pdf (اندازه: 432.12 KB / تعداد دفعات دریافت: 12)
ارسال‌ها
پاسخ
o.karvandi آفلاین
عضو عادی
***
ارسال‌ها: 208
موضوع‌ها: 21
تاریخ عضویت: Mar 2022
اعتبار: 0
#2
23-12-2023, 05:40 PM
(23-12-2023, 11:27 AM)s.tajik.tlk@gmail.com نوشته است: راهکارهای ارائه شده در زمینه تهدیدها چیست؟

انواع محدودیت ها در جعل خطا چیست؟

راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تهدید چیست؟

سامانه ‌CNS ‌چیست؟

1- با توجه به اینکه راهکارهای GNSS به طور مستقیم تحت کنترل صنعت هوایی نیست و تهدیدهای متفاوتی برای ایجاد اختلال در آن وجود دارد از این رو سیستمهای کمک ناوبری زمینی DME، VOR، ILS همچنان به عنوان راهکار کوتاه مدت A-PNT و حداقل شبکه عملیاتی مستقر باشند تا در هنگام عدم دسترسی به GNSS ایمنی حفظ شود.

2- سرعت تحول و توسعه تهدیدهای Spoofing بسیار بالاست
اقدامات امنیتی مشمول محدودیت های هزینه هستند.
هرگونه اقدامات اتخاذ شده نباید موجب ایجاد تهدیدهای اضافی شود.

3- یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از Spoofing استفاده از سیستم های ترکیبی GNSS و INS سیستم ناوبری مبتنی بر اینرسی است.
یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده استفاده از مکانیزم احراز هویت است.
برخی راهکارها نیز در مورد آنتن های GNSS ارائه شده است.

4- CNS/ATM تکنولوژی دیجیتال شامل سیستم های ماهواره ای اتوماتیک است و پشتیبانی کننده سیستم مدیریت ترافیک جهانی هوایی است.تکنول
ارسال‌ها
پاسخ
محمد حسین کیان نژاد آفلاین
عضو عادی
***
ارسال‌ها: 52
موضوع‌ها: 8
تاریخ عضویت: Apr 2022
اعتبار: 0
#3
25-12-2023, 04:20 PM
1- با توجه به اینکه راهکارهای GNSS به طور مستقیم تحت کنترل صنعت هوایی نیست و تهدیدهای متفاوتی برای ایجاد اختلال در آن وجود دارد از این رو سیستمهای کمک ناوبری زمینی DME، VOR، ILS همچنان به عنوان راهکار کوتاه مدت A-PNT و حداقل شبکه عملیاتی مستقر باشند تا در هنگام عدم دسترسی به GNSS ایمنی حفظ شود.

2- سرعت تحول و توسعه تهدیدهای Spoofing بسیار بالاست
اقدامات امنیتی مشمول محدودیت های هزینه هستند.
هرگونه اقدامات اتخاذ شده نباید موجب ایجاد تهدیدهای اضافی شود.

3- یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از Spoofing استفاده از سیستم های ترکیبی GNSS و INS سیستم ناوبری مبتنی بر اینرسی است.
یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده استفاده از مکانیزم احراز هویت است.
برخی راهکارها نیز در مورد آنتن های GNSS ارائه شده است.

4- CNS/ATM تکنولوژی دیجیتال شامل سیستم های ماهواره ای اتوماتیک است و پشتیبانی کننده سیستم مدیریت ترافیک جهانی هوایی است.تکنول
ارسال‌ها
پاسخ
m.mohammadnezhad آفلاین
عضو عادی
***
ارسال‌ها: 66
موضوع‌ها: 15
تاریخ عضویت: Mar 2022
اعتبار: 0
#4
28-12-2023, 03:28 PM
1- یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از Spoofingاستفاده از سیستم های ترکیبی GNSSو INSسیستم ناوبری مبتنی بر اینرسی است.
یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده استفاده از مکانیزم های احراز هویت است. در این روش سیستم های تقویتی GNSSهمچون GBASو ABASاز
کد های عمومی و خصوصی برای شناسایی و تایید هویت یکدیگر استفاده کرده و در صورت احراز هویت، سرویس دهی انجام می شود. این راهکار در
حال حاضر مد نظر FAAاست، اما باید توجه کرد که مستلزم برخی بروزرسانی ها در سیستم اویونیک هواپیماها است.
برخی راهکارها نیز در مورد آنتن های GNSSارائه شده است.
2- •سرعت تحول و توسعه تهدیدهای Spoofingبسیار باال است. این در حالی است که سیستم های اویونیک یک
هواپیما در طول عمر 20 تا 30 ساله آن ممکن است ارتقاء چندانی نداشته باشد و راهکارهای ضد Spoofingدر
سیستم GNSSآن خیلی زود قدیمی شوند.
•اقدامات امنیتی مشمول محدودیت های هزینه هستند. به عنوان مثال، نصب آنتن هایی با پرتو کنترل شده CRPAبه
دلیل پیچیدگی طراحی و اعمال یک Dragاضافی به هواپیما که منجر به مصرف سوخت بیشتر می شود، نمی تواند
گزینه ای واقعی برای هواپیماهای غیرنظامی باشد.
•هرگونه اقدامات اتخاذ شده نباید موجب ایجاد تهدیدهای اضافی شود. یک مثال خوب از این موضوع تقویت درب های
دسترسی به کابین خلبان پس از حوادث 11 سپتامبر است. این مورد نقش مهمی در سقوط پرواز Germanwings
9525در سال 2015 ایفا کرده است.
3- با توجه به اینکه راهکارهای GNSSبه طور مستقیم تحت کنترل صنعت هوایی نیست و تهدیدهای متفاوتی برای ایجاد اختالل در آن وجود دارد، ایکائو و کشورهای عضو تشخیص داده اند که حضور سیستم های CNSجایگزین ضروری است. در دوازدهمین کنفرانس ناوبری هوایی از ایکائو خواسته شد به دنبال راهکارهایی برای یک سیستم مکان یابی، ناوبری و زمان سنجی جایگزین PNT-Aباشد. ایکائو تاکید دارد با وجود اینکه GNSSدرحال تحول از یک راهکار تکمیلی به یک راهکار اصلی ناوبری است، اما سیستم های کمک ناوبری زمینی DME، VORو ILSهمچنان به عنوان راهکار کوتاه مدت PNT-Aو »حداقل شبکه عملیاتی« مستقر باشند تا در هنگام عدم دسترسی به GNSS، ایمنی حفظ شود.
4- Sمخفف کلمات
Communicationارتباطات، Navigationناوبری و Surveillanceرادار نظارتی می باشد و ATMمخفف Management Traffic Air مدیریت ترافیک هوایی است.
ارسال‌ها
پاسخ
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مانیتورینگ سرویس ها و پورت ها mohsenhemmati 4 463 25-12-2023, 04:24 PM
آخرین ارسال: محمد حسین کیان نژاد

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ
پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • تیم انجمن
  • صفحه‌ی تماس
  • تالار کیش تک / kishtech forum
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • نشانه‌گذاری تمامی انجمن‌ها به عنوان خوانده شده
  • پیوند سایتی RSS
زمان کنونی: 15-06-2025، 07:06 PM Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 6.5
Powered by MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.