31-07-2021, 04:18 PM
(آخرین ویرایش: 31-07-2021, 04:20 PM، توسط پیرامیدطرح.)
فاکتورها و عناصر مختلفی وجود دارد که در طراحی دکوراسیون اداری موفق امری عادی است و می توان آنها را به راحتی در ساختمان خود استفاده کرد تا محیط های کاری شما را به یک محیط راحت و پویا تبدیل کند.
طرح بندی معقول
به خاطر داشته باشید که شما در حال طراحی یک دفتر کار برای افراد هستید، نه هواپیماهای بدون سرنشین. در صورت طراحی نامتناسب و نامعقول، افراد می توانند باعث حواس پرتی یکدیگر شوند و درنتیجه، باعث کاهش بهره وری سازمان شود. علاوه بر این، قرار دادن میز کار درست کنار دستشویی، آشپزخانه یا دستگاه فتوکپی پر سر و صدایی که کل دفتر از آن استفاده می کند، برای کسانی که باید در آنجا بنشینند مفید نیست. به یاد داشته باشید که کارگران خوشحال بهره وری بیشتری دارند
![[تصویر: pyramid3.jpg]](https://pyramidtarh.com/wp-content/uploads/2021/07/pyramid3.jpg)
طراحی جادار
اطمینان حاصل کنید که چیدمان شما باعث تنگ بودن فضای کار کارمندان نیست. اگر فضا و محیط کار افراد بسیار تنگ و نزدیک به هم باشد، حواس پرتی و سر و صدا افزایش می یابد. در نتیجه، میزان تولید را کاهش می یابد. اگر مشکل جا و فضا دارید، خوشه بندی میز را در نظر بگیرید زیرا می تواند فضای زیادی را آزاد کند.
جریان
طراحی یک دفتر برای افزایش جریان (یعنی شما مجبور نیستید مسیر پیچیده ای را طی کنید و از جعبه های زیادی عبور کنید تا به جایی بروید) به کارمندان اجازه می دهد تا به راحتی از یک مکان به مکان دیگر و یا از یک کار به کار دیگر حرکت کنند. همچنین، تعامل با امکانات موجود برای بهینه سازی کار را تشویق می کند. جریان خوب همچنین توهم فضا را ایجاد می کند و باعث می شود کارکنان کمتر بسته و آزادتر باشند.
نور و هوا طبیعی
کمبود نور و هوا طبیعی می تواند باعث کندی و استرس در کارمندان شود و باعث کاهش سطح بهره وری شود. نور خورشید تأثیر زیادی در خلق و خوی دارد. همچنین، به تولید ویتامین دی کمک می کند و ساعت بدن را کنترل می کند و همه را بیدار می کند.
باز کردن پنجره ها میزان اکسیژن و رطوبت هوا را تنظیم می کند، در حالی که استفاده از تهویه مطبوع در اتاق های بدون هوا باعث کمبود اکسیژن و خستگی می شود. به علاوه، هوای خشک باعث خشکی و خستگی چشم می شود. می توانید در صورت کمبود پنجره در محیط کار خود، تخته های شیشه ای را بر روی پارتیشن بندی مات نصب کنید.
ادامه مطلب در طراحی دکوراسیون اداری خلاق
طرح بندی معقول
به خاطر داشته باشید که شما در حال طراحی یک دفتر کار برای افراد هستید، نه هواپیماهای بدون سرنشین. در صورت طراحی نامتناسب و نامعقول، افراد می توانند باعث حواس پرتی یکدیگر شوند و درنتیجه، باعث کاهش بهره وری سازمان شود. علاوه بر این، قرار دادن میز کار درست کنار دستشویی، آشپزخانه یا دستگاه فتوکپی پر سر و صدایی که کل دفتر از آن استفاده می کند، برای کسانی که باید در آنجا بنشینند مفید نیست. به یاد داشته باشید که کارگران خوشحال بهره وری بیشتری دارند
![[تصویر: pyramid3.jpg]](https://pyramidtarh.com/wp-content/uploads/2021/07/pyramid3.jpg)
طراحی جادار
اطمینان حاصل کنید که چیدمان شما باعث تنگ بودن فضای کار کارمندان نیست. اگر فضا و محیط کار افراد بسیار تنگ و نزدیک به هم باشد، حواس پرتی و سر و صدا افزایش می یابد. در نتیجه، میزان تولید را کاهش می یابد. اگر مشکل جا و فضا دارید، خوشه بندی میز را در نظر بگیرید زیرا می تواند فضای زیادی را آزاد کند.
جریان
طراحی یک دفتر برای افزایش جریان (یعنی شما مجبور نیستید مسیر پیچیده ای را طی کنید و از جعبه های زیادی عبور کنید تا به جایی بروید) به کارمندان اجازه می دهد تا به راحتی از یک مکان به مکان دیگر و یا از یک کار به کار دیگر حرکت کنند. همچنین، تعامل با امکانات موجود برای بهینه سازی کار را تشویق می کند. جریان خوب همچنین توهم فضا را ایجاد می کند و باعث می شود کارکنان کمتر بسته و آزادتر باشند.
نور و هوا طبیعی
کمبود نور و هوا طبیعی می تواند باعث کندی و استرس در کارمندان شود و باعث کاهش سطح بهره وری شود. نور خورشید تأثیر زیادی در خلق و خوی دارد. همچنین، به تولید ویتامین دی کمک می کند و ساعت بدن را کنترل می کند و همه را بیدار می کند.
باز کردن پنجره ها میزان اکسیژن و رطوبت هوا را تنظیم می کند، در حالی که استفاده از تهویه مطبوع در اتاق های بدون هوا باعث کمبود اکسیژن و خستگی می شود. به علاوه، هوای خشک باعث خشکی و خستگی چشم می شود. می توانید در صورت کمبود پنجره در محیط کار خود، تخته های شیشه ای را بر روی پارتیشن بندی مات نصب کنید.
ادامه مطلب در طراحی دکوراسیون اداری خلاق