![]() |
فهم نیازهای مشتریان در دنیای دیجیتال - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5) +--- موضوع: فهم نیازهای مشتریان در دنیای دیجیتال (/showthread.php?tid=53084) |
فهم نیازهای مشتریان در دنیای دیجیتال - salim - 10-05-2021 در نظرسنجی های متفاوت که در یکسری سال قبلی از مدیران اجرایی گرفته شدهاست، همان گونه که قابل حدس میباشد، استراتژی های پرورش را تحت عنوان یک کدام از حق تقدم های اولیه در هر سال نو پیدا خواهید کرد. به صورت قابل مراعات ای، درین یک سری سال، شما نیز در ادراک لیست مشتریان از حق تقدم های رئیس ادله کمپانی خواهید یافت. آن چه در دو سال پیشین در اکنون تغییرو تحول میباشد، این میباشد که مدیران اجرایی بر جهانی شدن و تحول دیجیتال متمرکز میباشند. در نظرسنجی های اخیر IBM، KPMG و Gartner، میبینید که بیش تر از نیمی از مدیران اجرائی نظرسنجی معتقدند که سازمان هایشان به واسطه جهانی سازی دنیای دیجیتال به صورت قابل توجهی تغییرو تحول خواهند کرد. با اعتنا بدین نظرسنجی ها، مشخص و معلوم میشود که اکثری از مدیران اجرایی از پرورش درخور مشتریان با خبر می باشند. همینطور، آنان میدانند کهاین ادراک بایستی در فهم تاثیر جهانی شدن و یک اقتصاد دیجیتال توانمند به دست آید. نیاز استراتژیک در دنیای نوظهور دیجیتال ما اکنون در جهانی معاش میکنیم که سرعت تغییرات بیشتراز اندازه در آن تبدیل به هنجار گردیدهاست. معرفی فناوری های تازه دیجیتال و سبک های تجارت تازه، تاثیرات هیجان انگیزی بر مشتریان دارااست که چه اهدافی برای آن ها اهمیت دارااست، آنها چه میخواهند و چه تصمیم میگیرند. برای سازمان هایی که در اینگونه محیطی عملکرد می نمایند، بسط یک فهم جامع یکسری بعدی از مشتریان تبدیل به یک ضرورت استراتژیک می گردد. درصورتیکه چه بخش اعظمی از سازمان ها این ضرورت استراتژیک را تشخیص داده اند، بخش اعظمی از آنان منابع مالی کافی ندارند، اکثریت آنان هزینهها را در طرز های سنتی ناکافی قرار دادهاند یا این که طریقه مایحتاج برای دستیابی به جایگاهی پر ارزش را در استراتژی خویش آماده نکرده اند. بر شرایط مو جود ابزارهای سنتی مانند تیم های متمرکز، گفتمان های موفقیت / تلفات گرا، نظرسنجی ها و گفتوگو های خریدار که بر مفاهیم بازاریابی جنس و فروش های سابق سازه گردیده است، توکل کرده اند. این دستور برای بسط شخصیت خریدار امروز میباشد. به خصوص برای پوشاندن نحوه های بازاریابی دیرین و ارائه تحت عنوان یک طریق تخصص دارد و اینکه چرا ما یحتاج میباشد مجدد تاءمل کنیم. مشتریان همچون یک قطار سریع السیر، مشتریان با یک اکران خطا از آن چه دیدگاه ها تشکیل میدهند و طریق های تحقیق مطلوب، فرارو گریز می نمایند. اکثری از موسسه ها و نهادهای بازاریابی با یک نمای خطا از مشتریان، کنار گذارده میگردند. تاءمل تازه و رویکردهای تازه تمرکز بر شناختن مشتریان امروز در دنیای دیجیتال جهانی مستلزم تامل نو و رویکردهای نو میباشد. رویکردهایی که بالاتر از ابزارهای تحلیلی بازاریابی میباشند. علاوه بر این، بالاتر از معیارهای سنتی دیرین که در فروش و بازاریابی جنس برای پروفایل های خریداران گزینه به کارگیری قرار میگیرند می باشند. تاکید بر این میباشد که یکک شیوه توسعه و گسترش بازار اتخاذ گردد. بازاری که سبب ساز به پرورش سازمانی در بازارهای جانور و تازه میگردد. برای کمپانی هایی که پایین تحول دیجیتالی قرار داراهستند، گسترش بازار دیجیتال حقیقتا ضروری استراتژیک میباشد. فهم مشتری، به ویژه برای بسط شخصیت، همواره یک اصل بنیادین باقی میماند. بدین معنی که عموم با هدایت هدف ها و اکران رفتارهای هدفی هدایت گردیده در هنگام به کار گیری از تولید ها یا این که سرویس ها و همینطور تصمیم گیری درخصوص خرید تصمیم میگیرند. مبتنی بر فعالیت با چند کمپانی پر رنگ پایین تحول دیجیتال و موسسه ها در حالا ظهور در بازار B2B پلت فرم های دیجیتال، مفاد پایین در حالا بسط رویکردهای قابل به کار گیری برای تولید نگرش و شخصیت های باعث به استراتژی های پرورش نو هستند. تجربیات نوآورانه سبب ساز به بازآموزی و بازتولید نگرش و بسط شخصیت برای بازاریابی، طریقه بازار و راهبردهای گسترش بازار گردیدهاست: دیدگاه انسانی رشته آوری های دیجیتال توانا به ساختوساز مقدار متعددی از تجزیه و آنالیز اطلاعات میباشند. اکثر اوقات تحت عنوان دیدگاه مشخص و معلوم میشود. آیا آنها نگرش آدم را به صدق ساخت می نمایند؟ این نیز در زمینه ی طریق های نمایه خریدار بسیار سابق که تحت عنوان فهم و شعور شخصیت خریدار شناخته میگردند، ایفا میگردد. براین اساس آنچه که دنبال میگردد، اطلاعات و حقیقت های بر اساس عمل میباشد که مخالف طریقه حقیقی وواقعی آدم میباشد. ارتقا سریع دنیای دیجیتال محور نیاز به ادراک طریقه را ارتقا میدهد. به ویژه برای طریقه غرض بشر، همانگونه که در ابتدا بیان شد. طریقه سریع جمعیت بضاعت و توان به کارگیری از توان crowdsourcing امروز برای امتحان ادراک دیدگاه اثبات کردن بسیار گران بها میباشد. به کار گیری از سیستم دلیل های دیجیتال برای آزمایش نظرها، ساخت همیاری با مشتریان، ابداع جرقه ای و یادگیری در ارتباط الگوهای نوظهور رفتارهای هدفمند قادر است سبب ساز به مجال های پرورش تازه گردد. در یک آیتم با همیاری با یک پلتفرم زنجیره عرضه جهانی، متوجه شدیم که چهطور مارک در محتویات خویش یک داستان را پباده سازی کرد و در واقع بیانات نیلو بلاگ منفی منفی را در مارک ساخت. این طریقه انسانی موجب تغییر و تحول در محتوا نسبت به یک نقل شده میباشد که علامت دهنده هدف ها بر طبق مقصود مشتری میباشد. مشاهدات فیلد تاثیر تحولات دیجیتال در درحال حاضر عوض کردن طریق اخلاق و رفتار اشخاص، خلق و خوی اجتماعی، تعامل و کار آنان میباشد. به صورت ظریف فهم و شعور آنچه که، چهگونه و چرا از آنچه عموم حقیقتا به مشاهده آن نیاز دارا هستند میباشد. آنچه عموم میگویند، معمولا اعتنا کمتری نسبت به مشاهدات حقیقی وواقعی داراهستند. به عنوان مثال، یک پلت فرم دیجیتالی که کمپانی با آن فعالیت میکرد، خواستار توسعه و گسترش حضور خویش در بیرون از هوش تجاری به بقیه وظایف شرکت های بود. از روش مشاهدات و مکالمات در محل، ما دریافتیم که دسته های هوش تجاری که مدام “از پیشین-تجهیز “بودند، توابع دیگر برای تخریب داده ها را انجام می نماید. بر طبق این مشاهدات از طریق کارایی گروه ها و تعاملات، این موسسه طریقه هایی را در رابطه راهحل های اطلاعاتی “پیش بسته بندی گردیده” برای حق تقدم بندی برای ورود به بازار تازه به دست آورد. دولت ها نگرش متنی همان گونه که اقتصاد پلتفرم دیجیتال توسعه و گسترش مییابد، ما مشتریان را در سطح های فردی و بیزنس میبینیم که با دور و بر عمل پلت فرم دیجیتال سازگار میشوند. این تاثیر عمیقی بر روش اخلاق اشخاص با اخلاق غرض، اعمال کار ها، همیاری و تصمیم گیری دارااست. همینطور فرصتی برای تولید جامعه ها بینابین و همیاری با مشتریان سرگرم آماده می نماید. یکسری بحث دو طرفه را دربارهی منافع خاص در بین دسته ها فعال می نماید. گفتمان های اجرایی عمیق تاثیر تحولات دیجیتال سبب تغییر تحول متعددی در معنا رهبری اجرایی گردیده است. خیر فقط از لحاظ تحول دیجیتال، بلکه روش رئیس نیز امروز در دنیای دیجیتال محور میباشد. چنانچه مذاکره های کیفی عمیق (که با گفتوگو های نامطلوب خریدار متمرکز بر پایانی برندها یا این که ضررها)، به طور تقریب بیست سال تحت عنوان یکی پیشرفت های اشخاص شناخته گردیدهاست، آن ها اهمیت بیشتری در سطح اجرایی دارا هستند. چهگونه سازمان ها کردار و هدایت می نمایند و زیر تاثیر تغییرات پهناور قرار میگیرند. به کارگیری از تجزیه و ارزیابی برای مقیاس بندی نگرش ها امروز می قدرت مقادیر پهناور اطلاعات را گردآوری و تجزیه و آنالیز کرد. اکثر وقت ها سازمان ها میتوانند در ماموریت های ” needle in the haystack” کمپانی نمایند تا دیدگاه های افسانه ای را برای کشف مجال های رویش پیدا نمایند. اینگونه تمرینی قادر است بی ثمر و گران باشد. سازمان هایی کهاین عمل را اعمال دهند، دیدگاه خویش را در مقایسه با جزئیات بیشتری از مجال های پرورش به دست میدهند. مثلا، یک ارائه دهنده پلت فرم دیجیتال در پشتیبانی از مشتری، چهار نماینده شخصیت منقطع را در شش نصیب کشف کرد. از روش بضاعت و توان های داده کاوی، آنها توانستند مشتریان را بر پایه ی رفتارهای هدایت گردیده هدایت گردیده به چهار شخصیت غرض قرار دهند. این مسئله آنهارا قدرتمند می سازد تا ارتباطات بازاریابی را روی اشخاص و قسمت های خاصی ترتیب دهند. ادراک نیازهای مشتریان در دنیای دیجیتال ( بخش دوم ) مبنی بر فعالیت با یکسری کمپانی پررنگ ذیل تحول دیجیتال و موسسه ها در درحال حاضر ظهور در بازار B2B پلت فرم های دیجیتال، موردها پایین در هم اکنون گسترش رویکردهای قابل استعمال برای ساختوساز طریقه و شخصیت های سبب به استراتژی های پرورش تازه میباشند. تجربیات نوآورانه سبب ساز به بازآموزی و بازتولید دیدگاه و توسعه و گسترش شخصیت برای بازاریابی، طریقه بازار و راهبردهای گسترش بازار گردیده است: 1: نگرش انسانی رشته آوری های دیجیتال حاذق به ایجاد مقدار متعددی از تجزیه و نظارت اطلاعات می باشند. اکثر وقت ها تحت عنوان دیدگاه معلوم می گردد. آیا آنان نگرش آدم را به صحت ساخت و ساز می نمایند؟ این نیز در ارتباط شیوه های نمایه خریدار بسیار کهن که تحت عنوان ادراک شخصیت خریدار شناخته میشوند، اجرا میگردد. به این ترتیب آنچه که دنبال میگردد، اطلاعات و حقیقت های بر طبق عمل میباشد که مخالف دیدگاه حقیقی بشر میباشد. ارتقا سریع دنیای دیجیتال محور نیاز به فهم طریقه را ارتقاء میدهد. به ویژه برای طریقه مقصود آدم، همان طور که در صدر بیان شد. 2: طریقه سریع جمعیت بضاعت و توان استعمال از اقتدار crowdsourcing امروز برای امتحان فهم طریقه اثبات کردن بسیار باارزش میباشد. به کارگیری از سیستم استدلال های دیجیتال برای آزمایش نظرات، تولید همیاری با مشتریان، ابتکار جرقه ای و یادگیری در زمینهی الگوهای نوظهور رفتارهای هدفمند میتواند سبب به مجال های رویش تازه خواهد شد. در یک گزینه با همیاری با یک پلتفرم زنجیره عرضه جهانی، متوجه شدیم که چه گونه مارک در محتویات خویش یک قصه را پباده سازی کرد و در واقع اظهارات منفی منفی را در مارک ساخت. این طریقه انسانی موجب تغییر و تحول در محتوا نسبت به یک ذکر شده میباشد که نماد دهنده هدف ها بر پایه ی غرض مشتری میباشد. 3: مشاهدات فیلد تاثیر تحولات دیجیتال در حالا عوض کردن روش اخلاق اشخاص، اخلاق اجتماعی، تعامل و کار آنها میباشد. به صورت ظریف فهم و شعور آنچه که، چهطور و چرا از آنچه عموم حقیقتا به مشاهده آن نیاز دارا هستند میباشد. آنچه عموم میگویند، معمولا توجه کمتری نسبت به مشاهدات حقیقی دارا هستند. از جمله، یک پلت فرم دیجیتالی که کمپانی با آن فعالیت میکرد، خواستار توسعه و گسترش حضور خویش در بیرون از هوش تجاری به بقیه وظایف موسسه ها بود. از روش مشاهدات و مکالمات در محل، ما دریافتیم که گروه های هوش تجاری که مدام “از پیشین-تجهیز “بودند، توابع دیگر برای تخریب داده ها را انجام می نماید. مبنی بر این مشاهدات از شیوه کوشش مجموعه ها و تعاملات، این مجموعه طریقه هایی را در رابطه چاره های اطلاعاتی “پیش بسته بندی گردیده” برای حق تقدم بندی برای ورود به بازار تازه به دست آورد. 4: دولت ها طریقه متنی همان گونه که اقتصاد پلتفرم دیجیتال بسط مییابد، ما مشتریان را در سطح های فردی و بیزنس میبینیم که با اطراف فعالیت پلت فرم دیجیتال سازگار میشوند. این تاثیر عمیقی بر شیوه اخلاق اشخاص با خلق مقصود، اعمال کار ها، همیاری و تصمیم گیری دارااست. همینطور فرصتی برای ساخت و ساز دولت ها بینابین و همیاری با مشتریان سرگرم مهیا می نماید. چند مشاجره دو طرفه را در زمینه ی منافع خاص در بین گروه ها فعال می نماید. 5 : مذاکره های اجرایی عمیق تاثیر تحولات دیجیتال منجر تغییرو تحول متعددی در معنا رهبری اجرایی شدهاست. خیر صرفا از حیث تحول دیجیتال، بلکه شیوه رئیس نیز امروز در دنیای دیجیتال محور میباشد. چنانچه گفتگو های کیفی عمیق (که با گفتمان های نامطلوب خریدار متمرکز بر نهایی برندها یا این که ضررها)، نسبتاً بیست سال تحت عنوان یک کدام از پیشرفت های اشخاص شناخته شدهاست، آنها اهمیت بیشتری در سطح اجرایی داراهستند. چه گونه سازمان ها خلق و خوی و هدایت می نمایند و زیر تاثیر تغییرات وسیع قرار میگیرند. 6: به کارگیری از تجزیه و ارزیابی برای مقیاس بندی دیدگاه ها امروز می قدرت مقادیر گسترده اطلاعات را گردآوری و تجزیه و بررسی کرد. اکثر وقت ها سازمان ها میتوانند در ماموریت های ” needle in the haystack” کمپانی نمایند تا طریقه های افسانه ای را برای کشف مجال های پرورش پیدا نمایند. اینگونه تمرینی میتواند بی ثمر و گران باشد. سازمان هایی کهاین عمل را اجرا دهند، طریقه خویش را در مقایسه با جزئیات بیشتری از زمان های رویش به دست میدهند. برای مثال، یک ارائه دهنده پلت فرم دیجیتال در پشتیبانی از مشتری، چهار نماینده شخصیت منقطع را در شش قسمت کشف کرد. از روش بضاعت و توان های داده کاوی، آنها توانستند مشتریان را مبتنی بر رفتارهای هدایت گردیده هدایت گردیده به چهار شخصیت مقصود قرار دهند. این زمینه آنهارا کارکشته می سازد تا ارتباطات بازاریابی را روی اشخاص و قسمت های خاصی ترتیب دهند. منبع : عصر ایران RE: فهم نیازهای مشتریان در دنیای دیجیتال - salim - 23-05-2021 عموم به چه دلایلی یک محتوا را به اشتراک میگذارند؟ پاراگرافای مشهور از بیل گیتس «محتوا شاه میباشد» که بارها و بارها آن را شنیدهایم. اما همگی ما بایستی کارایی خویش را برای تولید محتوای گرانبها داشته باشیم، البته می بایست بدانیم که چه چیزی عموم را ترغیب مینماید محتوای مارا با یکدیگر به اشتراک بگذارند. ممکن میباشد فکر کنید که عموم صرفا برای دقت به وفادار سازی مشتری یکدیگر محتوا را به اشتراک میگذارند ولی این صرفا نصیب کوچکی از استدلال به اشتراکگذاری محتوا به وسیله عموم میباشد. حاصل یک مطالعه با تیتر «روانشناسی به اشتراکگذاری» به 5 علت کلیدی برای به اشتراکگذاری محتوا اشاره مینماید: ارائه محتوای پر ارزش و مشغول کننده به دیگر افراد بعضا اشخاص میخواهند محتواهای با ارزش را با اشخاصی که برایشان اهمیت داراهستند به اشتراک بگذارند. اشتراکگذاری روشی میباشد که با به کارگیری از آن، چیزهایی را که دوست داراهستند به طرف مقابل نشانه می دهند و آنانرا تشویق مینمایند حیث مشابهی داشته باشند. شناساندن خویش به دیگر افراد غرض برخی اشخاص از به اشتراکگذاری محتوا این میباشد که عموم بدانند آنها کیستند و در واقع آنان را بهتر بشناسند. محتوایی کهاین تیم اشخاص به اشتراک میگذارند، خیر صرفا راهی برای شناساندن آنان به دیگر افراد میباشد، بلکه هویتشان را با محتوایی که به اشتراک میگذارند تقویت کرده و نشانه می دهند که چه می خواهند یا این که مایل به چه چیزهایی میباشند. پرورش و رویش ارتباط ها مجموعهای از عموم اشتراکگذاری محتوا را راهی برای برقراری یا این که تقویت رابطه میدانند. این هم روشای برای برقراری رابطه با کسانی میباشد که علایق خویش را به اشتراک میگذارند و عضو یک تیم یا این که جامعه میباشند و با یکدیگر فصل مشترک دارا هستند. تقویت احساس خودباوری بعضا اشخاص، به اشتراکگذاری محتوا را کاری نفیس و روشنفکرانه میدانند؛ زیرا به آن ها این احساس را میدهد که در عالم حضور برجستهتری داراهستند. این مجموعه از اشخاص می خواهند داده ها ارزشمندی را که به اشتراک میگذارند، به وسیله دیگر افراد آیتم پذیرش قرار گیرد. ابراز آنچه که به آن اعتقاددارند اکثری از اشخاص اشتراکگذاری محتوا را راهی برای آرم دادن و حمایت از یقین خویش یا این که ارتقا دوراندیشی عموم در خصوص چیزهایی که به آن براین باوراند و برایشان اهمیت داراست می دانند. اشتراکگذاری محتوا یک ابزار برای توانمندسازی تغییرات و تاثیرگذاری میباشد. نکته آخرین طبیعتا مجموع این عامل ها انگیزشی در به اشتراکگذاری محتوا با هم همپوشانی داراهستند. همگی آنها می توانند آیتم به کارگیری قرار گیرند ولی برای ضمانت اینکه مطالب شما بوسیله اشخاص به اشتراک گذارده شوند شما بایستی مخاطبان خویش را بشناسید تا بدانید می بایست در چه سمت و سویی ساختوساز محتوا فرمائید. چطور موضوعاتی جالب برای ساخت محتوا پیدا کنیم؟ تعیین مورد برای ساخت محتوا، مدام کاری مشقت بار به لحاظ می رسد. گام اولیه برای تایپ کردن محتوا، ایده پردازی میباشد، درحالیکه بخش اعظمی از مواقع ذهنمان خالی از هرگونه ایدهای میباشد. با این حالا میقدرت از شیوه های مختلفی که پیرو به آن اشاره می کنیم، به ایدههای جذابی برای ساخت محتوا برسید. به پستهای باقی صفحه های مجازی نگاهی بیاندازید صورتبوک و اینستاگرام گرانقدرترین رسانههای اجتماعی در عالم می باشند که محتوای فراوانی داراهستند و شایسته ترین جا برای یافت کردن مسئله محتوا می باشند. به صفحه ها چهرهبوک و اینستاگرام مربوط به تجارت خویش نگاه فرمایید. اعتنا فرمائید که چه نوع محتوایی بیشترین لایک و کامنت و اشتراکگذاری را دارااست. همینطور میتوانید تعداد چشم شدن ویدیوها را نیز در حیث بگیرید. صفحه های آیتم عشق خویش را نماد زده و ذخیره فرمائید تا در آینده گشوده به آنان رجوع کنید. از فیلمها الهام بگیرید فرقی ندارد که تمرکزتان بر روی بسط محتوای بازاریابی ویدئویی میباشد یا این که صرفا می خواهید ایدههای بیشتری برای محتوا بگیرید و پیرو جستن مورد محتوای خوب میباشید. در هر شکل فیلمهای دوستداشتنی در چهرهبوک، یوتیوپ و اینستاگرام را آنالیز فرمایید. ویدئوهای خوب معمولا یار با اطلاعاتی میباشند که شما می توانید آنان را به خیال بسپارید و در محتوای خویش از آن ها به کار گیری فرمایید و یا این که حتی با مشاهدهی آنان به ایده بهتری برای محتوای خویش برسید. هشتگهای اینستاگرام و توییتر را دنبال فرمائید هشتگها یکیاز طرق عالی و شل برای ردیابی موضوعات در توییتر و اینستاگرام و یافت کردن زمینه محتوا میباشد. شما می بایست ملاحظه کنید که مهم ترین و دوست داستنیترین هشتگها چه می باشد و تشخیص دهید که عموم اکثرا بهدنبال چه زمینه و محتوایی در هر پلتفرم می باشند. دقت داشته باشید که گویش بصری هشتگها در اینستاگرام بسیار کارکشته میباشد. توییتر محتوای متنی سنگینتری دارااست که قادر است شمارا به آنچه عموم اینک دربارهی یک مورد خاص و جذابِ دقت ذکر مینمایند، مجاورت نماید. محتوای برتر خویش را دستکاری نمایید زمانی که شما محتوای منحصر خویش را ساخت کردید، میتوانید در طی دیگری به روشای جدید از آن به کارگیری فرمائید. یک محتوای منحصربهفردتر از محتوای فعلی خویش خارج بکشید. حتی می توانید درصورتیکه یک پست با محتوایی منحصر به فرد ساخت کردید، از آن پست، ویدئویی عالی بسازید. شما می توانید با اضافه کردن مطالب بیشتر، محتوای خویش را بهبود داده و به آن جان نوای ببخشید. به خبرها روز دقت فرمائید در مورد پیشرفتهای اخیر جان دار در موضوعهای کاری خویش مقاله بنویسید. پستهای گزارشی و آماری از داده ها مرتبط با موضوع کاریتان تهیه و تنظیم فرمائید. به دادههای و دستاوردهای تجاری مرتبط با صنعتتان دقت علامت داده و از این مفاد در محتواهایتان سود ببرید. به رقبا اعتنا نمائید به محتواهای رقبای کار کشته خویش نگاهی بیندازید. خیر! منظورمان این وجود ندارد که از روی دست آن ها اسکن نمائید. دقت کردن به رقبا و مطالعه و محاسبه محتوای آنها، شمارا به ایدههای جدیدی برای ایجاد محتوا میرساند. چرا هیچ کس در رابطه اینکه رمز بازاریابی، ساختوساز ارتباط ها میباشد سخن نمینماید؟ سر بازاریابی ساختن و ساختوساز ارتباط ها میباشد. چنانچه میخواهید یک تجارت پیروز ساخت فرمائید می بایست روی تولید ارتباط ها با این سه کاربر اساسی تمرکز نمائید: مشتریان، تاثیرگذاران یا این که اینفلوئنسرها و رقبا. به همین ادله ساخت و ساز رابطه ها با این مخاطبان به بیزنس شما یاری مینماید. مشتریانتان دلداده شما خواهند شد ممکن میباشد با خودتان بگویید که بدیهی میباشد. اینجانب روابطم را با مشتریانم ساختم و سر بازاریابی را میدانم. ولی صحبت با فعالیت تفاوت داراست. رابطه با مشتریان ممکن میباشد بسیار اصلیخیس و مشقت بارخیس از آنچه شما می پندارید باشد. به دلیل آنکه مشتریان می دانند شما چه هنگامی غیرقابلمتکی بودن میباشید. آنان سالها گیر فروشندگانی افتادهاند که تنها به فروش سریع خویش اندیشه میکردند. البته مشتریان دوست دارا هستند از یک مارک بیشتراز یک توشه خرید داشته باشند. در واقع آنها دوست داراهستند که یک ارتباط وقتگیر با یک اسم تجاری ساخت نمایند. شما چطور می خواهید این رابطه ها را ساخت فرمایید؟ استراتژیتان می بایست دوطرفه باشد. یعنی به مشتری خویش گوش دهید و آنان را ادراک فرمایید، آنگاه آن ها آنچه را که میخواهید به شما می دهند. اینفلوئنسرها با شما هماهنگ خواهند شد ساختوساز رابطه ها با اینفلوئنسرها نیز یک سر بازاریابی میباشد. هر صنعتی دارنده محرکهایی میباشد، افرادی که آن را هل میدهند. هماهنگ کردن مارک خویش با این اینفلوئنسرها می تواند سبب به مزایای عمده خواهد شد. داشتن رابطه ها بی واسطه با مشتریان به تنهایی کفایت نمیکند. گهگاه فرد سوم قادر است یک سهیم باارزش در ساختوساز ارتباط ها شما با مشتریان باشد. البته در آغاز بایستی با آن فرد سوم ارتباط برقرار فرمایید. رابطه ها تاثیرگذار با اینفلوئنسرها بایستی دوطرف منفعت باشد. چطور میتوانید به هم امداد نمائید؟ اینفلوئنسرها اکنون معتبر متعددی در صنعت میباشند، به این ترتیب مشتریان شما به نظرها آنها براین باوراند. در شرایطیکه اینفلوئنسرها اسم تجاری شمارا سفارش نمایند، مطمئن باشید که مشتریان به آنها گوش خواهند اعطا کرد. رقبا خرید به دوستان شما تبدیل خواهند شد مسلما با خویش میپندارید که چرا به تامل ساختوساز ارتباط آشتی با رقبا هستیم؟ بهتر میباشد جای اینکه به رقیبانتان به دیده یک معاند نگاه فرمائید، به آنها تحت عنوان یک منبع نفیس تصور کنید. شما هر دو مخاطبان یکسانی دارید، پس تبادل داده ها با یکدیگر به صورت منظم قادر است به شما یاری دهد در زمینهی آنچه که برای کسب و کارتان مطلوب میباشد بیشتر بیاموزید. در پایان اینکه در شرایطیکه روی آنچه مشتریان میخواهند تمرکز نمایید، به شما بیشتر متکی بودن خواهند کرد و به مشتریان متعهد شما تبدیل خواهند شد. زمانی که به شما بیشتر اتکا نمایند، توانمند خواهید بود مهمترین رمز بازاریابی یعنی ارتباط را کشف فرمایید. منابع : itiran |