![]() |
مرکز تلفن شهری شامل چه قسمت هایی است - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: فناوری اطلاعات و ارتباطات (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=6) +--- موضوع: مرکز تلفن شهری شامل چه قسمت هایی است (/showthread.php?tid=52838) |
مرکز تلفن شهری شامل چه قسمت هایی است - mohammad fathali - 06-05-2021 [font=Tahoma, sans-serif]پرديس فناوري کيش _ طرح ملي مشاوره متخصصين صنعت و مديريت _ گروه فناوري اطلاعات و ارتباطات[/font] مرکز تلفن شهری زیر واحدهای یک شبکه شهری ، در یک مرکز تلفن اگر بخواهیم زیرساختهای آنرا به طور خلاصه دسته بندی کنیم، به دو دسته کلی می رسیم: [list] [*]قسمت اداری [*]قسمت فنی [/list]وظایف هر کدام از این واحدها و زیر مجموعه های آنها جزئی از ساختار مرکز تلفنی می باشد. قسمت اداری مرکز مخابراتی [list] [*]قسمت اداری شامل اجزای زیر است: [*]واحد اداری [*]واحد مشترکین [*]واحد آبونمان [*]واحد خرید و انبارداری [*]واحد دبیرخانه [*]واحد حسابداری [*]واحد مالی [*]واحد نگهبانی [*]شبکه [/list]شرح وظایف قسمت اداری اداری [list] [*]واحد اداری :نظارت بر کار پیمانکاران،تنظیم قرارداد های پیمان کاری ،مکاتبات، پیگیری انشعاب آب و برق ساختمانهای اداری وفنی، تحویل و تحول ساختمانهای مخابرات روستایی. [*]واحد امور مشترکین: رسیدگی به تقاضای مشتریان،رسیدگی به تقاضای ثبت نام تلفن، تغييرمكان وتغييرنام فيش وتلفن، رسيدگي به شكايت هاي مرتبط با کارکرد غیرمتعارف تلفن، تعويض شماره، اصلاح نام ونشاني مندرج درقبض ها. [*]واحد آبونمان: صدور قبض های مشترکین ، اصلاح های مرتبط با قبض های مشترکین. [*]واحدخریدوانبارداری:خريدلوازم طبق برگ درخواست وتنظيم اسناد مربوطه وتحويل آن به امورمالي، صدورحواله انبار،رسيدانبار،انبارگرداني–اعلام نيازهاي واحد هابه مسئولين. [/list]شرح وظایف قسمت اداری اداری [list] [*]واحد دبیرخانه: ثبت وصدورنامه هاي وارده وصادره، ارسال و دریافت نامه ها، بایگانی پرونده کارکنان،ماشین نویسی. [*]واحد حسابداری :صدور اسناد، پیگیری امور مالی و نقدینگی، ثبت درآمدها و هزینه ها، محاسبه صورت وضعیتها،محاسبه حقوق دفاتر و مراکز پیمانکاران،مجوز و اخذ اعتبارات. [*]واحد مالی: نظارت بر واحدهای حسابداری و حسابداری توابع. [*]واحد شبکه: بررسی امکانات، رفع خرابی کابلی، نظارت بر کار پمانکارشبکه هوایی، بررسی استعلام منصوبات کابلی،پیگیری طرحهای شبکه کابل. [*]واحد نگهبانی :محافظت ازساختمان و ورود و خروج پرسنل و ارباب رجوع را به عهده دارد. [/list]قسمت فنی مرکز تلفن محلی [list] [*]قسمتهای مهم و اصلی فنی یک مرکز تلفنی شامل قسمتهای زیر می باشند: [*]سالن سوئیچ [*]سالن امتحان یا MDF (Main Distribution Frame) [*]اتاق تغذیه [*]شبکه کابل [/list]شرح مختصر قسمت فنی [list] [*]سالن سوئیچ: مهمترین قسمت واحد پشتیبانی و فنی می باشد که که اطلاعات تمامی شماره تلفن ها، قطع و وصل شماره تلفن، ارتباط بین مراکز تلفنی و… درآنجا کنترل می شود. [*]سالن امتحان: وظیفه ی سالن امتحان، امتحان و تست شماره ها می باشد. [*]اتاق تغذیه: وظیفه ی اتاق تغذیه تامین برق مرکز تلفن می باشد. [*]شبکه کابل: این قسمت رابط بین قسمت MDFو حوضچه ها و کافو می باشد. به این ترتیب که چندین کابل از MDFبه شبکه کابل وارد و از آنجا به حوضچه ها و کافو ها می رود. [/list]نمودار سازمانی مرسوم در مرکز تلفن محلی [b][font=B Nazanin]شرح قسمت فنی [/font][/b] چون اکثر کارهای نگهداری و تعمیرات در قسمت فنی مخابرات انجام می شود ؛قسمت فنی مخابرات را مراکز تلفن می نامند. قسمت های زیر ساختی در واحد فنی شامل اجزای اصلی زیر اند: [list=1] [*] سالن سوئیچ [*] سالن امتحان [*] اتاق کنترل [*] اتاق PCM [*] اتاق تغذیه [/list] نکته بقیه ی مطالب در پیوست می باشد |