تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
راه اندازی مرکز تماس - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: راه اندازی مرکز تماس (/showthread.php?tid=17862)



راه اندازی مرکز تماس - mahroo456 - 01-01-2018

راه اندازی مرکز تماس
 
[font=tahoma, geneva, sans-serif]با گسترش و پیش­رفت هر چه بیشتر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباط، امکان وجود مشکلات / نیازمندی های متفاوت نیز افزایش یافته است. پاره‌ای از این مشکلات / نیازمندی ها می‌توانند در زمان استفاده از  سرویس ­های مختلف سازمانی توسط کاربران خارجی و یا داخلی ایجاد شوند.[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]برای مطرح نمودن مشکلات / نیازمندی ها در دسترس‌ترین راه، استفاده از تماس تلفنی است که کاربران خارج سازمان (مشتریان) یا کاربران داخل سازمان می‌توانند از آن استفاده کنند. بنابراین وجود مرکز تماس (Contact Center) و مرکز پاسخگویی به مشتریان (Help Desk) ضرورت پیدا می‌کند.[/font]
[تصویر:  contactsolution.png]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]برای ایجاد این‌گونه مراکز می‌توان از روش‌های سنتی و یا روش‌های نوین استفاده نمود. روش‌های سنتی به صورت آنالوگ و نیمه‌دیجیتال بوده و عموماً بر‌پایه سیستم‌های مبتنی بر PBX هستند در‌صورتی‌که روش‌های نوین کاملاً دیجیتال و مبتنی بر IP هستند. برای راه اندازی مرکز تماس (Call Center) مبتنی بر IP از استانداردها و راهکارهای VoIP استفاده می‌شود.[/font]
[تصویر:  Iconos-01.jpg]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]در این راستا ایجاد و پیاده سازی یک مرکز تماس (Contact Center) حداقل امکانات زیر را برای سازمان ها فراهم خواهد نمود:[/font]
[list]
[*]تمرکز بر روی کسب‌و‌کار سازمان

[*]سرویس‌دهی جامع

[*]صرفه‌جویی در هزینه ها

[*]توجه ویژه به مشتریان سازمان

[*]ایجاد ساختار ارتباطی هوشمند و توانمند

[*]ایجاد یکپارچگی سرویس ها

[*]ایجاد سیستم مدیریت مشتری

[*]ایجاد محتویات مبتنی بر دانش

[*]پشتیبانی شبکه
[font=tahoma, geneva, sans-serif]شبکه­ های محلی از قدیمی­ ترین و اولین انواع شبکه­ های کامپیوتری هستند. پیشرفت فناوری در حوزه فناوری اطلاعات باعث شده است تا نیازمندی­ های امروزی ظرفیت­ پذیری در شبکه­ های محلی تحت پوشش قرار گیرند. از آن­جایی که بنا به خصوصیات نظام­ های کسب و کاری، غالباً شبکه ­های محلی تأثیر مستقیمی بر روی اثربخشی نظام کسب و کار دارند، فناوری­ ها و تکنولوژی­ های نوین، بخش عمده ای از این نیازمندی­ ها را تحت پوشش قرار داده­ اند.[/font]


[*][size=undefined]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]به کمک این چنین فناوری­ های نوین در شبکه­ های محلی امروزی و به جهت تحت پوشش قرار دادن نیازمندی­ های نظام ­های کسب و کاری امروزی، شبکه­ های محلی می­ بایست دارای خصوصیات ویژه ­ای در سطح ساختار و معماری آن­ها باشند.پشتیبانی شبکه[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]از اهم این خصوصیات می ­توان به ظرفیت­ پذیری مناسب در لایه­ های مختلف شبکه­ های محلی، ایجاد افزونگی و تحمل­ پذیری خطا در سطوح مختلف، کمینه نمودن مدت زمان بازیابی در زمان بروز اختلالات، گسترش ­پذیری مناسب، امن­ سازی زیرساخت ارتباطی شبکه­ محلی، تحت پوشش قرار دادن نیازمندی­ های رفتار ترافیکی به جهت بهره­ مندی از سرویس ­های ارزش افزوده و... اشاره نمود.[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]شرکت فناوران عصر شبکه پاسارگاد متخصص در طراحی شبکه ، راه‌اندازی شبکه ، پشتیبانی شبکه و مشاوره شبکه بسیاری از حوزه های پیشرفته در این زمینه می‌باشد.[/font][/size]

[*][size=undefined]
راه اندازی دیتاسنتر
[font=tahoma, geneva, sans-serif]در حوزه فعال مرکز داده، امروزه رویکرد مجازی­ سازی دارای جایگاه ویژه­ ایست و فناوری­ های زیادی به جهت افزایش سطح مجازی­ سازی مراکز داده تولید شده­ اند که شناخته شده­ ترین این فناوری­ ها، مربوط به فناوری­ های مجازی­سازی در سطح سرورهاست. فناوری ­های مجازی­ سازی به صورت کلی به سه دسته عمده تقسیم­ بندی می­ شوند که هر کدام از دسته­ ها در سطوح و لایه­ های مختلف مراکز داده،راه اندازی دیتاسنتر باعث افزایش سطح مجازی­ سازی و در نتیجه افزایش اثربخشی، بهینگی، راندمان و بازدهی خواهد شد.[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]دسته اول مربوط به مجازی­ سازی در سطح تجهیزات که شامل فناوری­ های مجازی­ سازی در سطح سرورها و تجهیزات زیرساختی شبکه می­ باشد. دسته دوم مربوط به خوشه­ بندی تجهیزات زیرساختی شبکه است که با استفاده از آن­ها دو یا چند تجهیز با یکدیگر ترکیب شده و تشکیل یک تجهیز منطقی را می­ دهند که باعث ساده­ سازی معماری و ساختار هم­بندی و همچنین بهینه­ سازی گسترش ­پذیری، مقیاس ­پذیری و تحمل­ پذیری خطا خواهد شد. دسته سوم مربوط به کارگیری راهکارهای رایانش ابری است که سطح جدیدی از مجازی­ سازی را ممکن ساخته است.[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]در حوزه غیر فعال مرکز داده نیز، امروزه یکی از دغدغه‌های مهم، سطح مصرف انرژی در مراکز داده و تمایل به کمینه نمودن سطح مصرف انرژی، بدون تأثیرگذاری بر روی پارامترهای کیفی و کارامدی مراکز داده است. پیرو این رویکرد، فناوری­ ها و راهکارهای زیادی در قالب فناوری­ های مراکز داده سبز (Green DC) ایجاد شده اند که هدف آن­ها تمرکز بر روی تمامی حوزه­ ها و بخش­ های غیر فعال مرکز داده به جهت کاهش مصرف انرژی است.[/font][/size]

[/list]


RE: راه اندازی مرکز تماس - Hooshmandsazan96@gmail.com - 01-01-2018

مطلب مفیدی بود 



ساختمان هوشمند-هوشمندسازان-خانه هوشمند-خانه هوشمند الفا-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند درگیلان-خانه هوشمند گلسار-هوشمندسازی ساختمان-اتوماسیون صنعتی-نمایندگی خانه هوشمند