تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
شرکت هواپیمایی BA - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: دانشگاه جامع علمی و کاربردی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=7)
+---- انجمن: **مرکز علمی و کاربردی کوشا** (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=42)
+----- انجمن: مدیریت خدمات فناوری اطلاعات - پنجشنبه ها -ساعت 11 تا 14 (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=344)
+----- موضوع: شرکت هواپیمایی BA (/showthread.php?tid=115522)



شرکت هواپیمایی BA - V.Alizadeh - 25-05-2025

سوال چهام در رابطه با ITIL در شرکت BA

4.مراحل کلیدی پیاده سازی ITIL در BA را نام ببرید؟

با تشکر


RE: شرکت هواپیمایی BA(رجب زاده ) - Mohammadamin - 25-05-2025

مراحل کلیدی پیاده‌سازی ITIL در British Airways عبارت‌اند از:
[list=1]
[*]ارزیابی وضعیت موجود
[*]تعیین اهداف و نیازها
[*]طراحی فرآیندهای ITIL
[*]آموزش کارکنان
[*]اجرای فرآیندها
[*]پایش و بهبود مستمر
[/list]


RE: شرکت هواپیمایی BA - o.karvandi - 26-05-2025

(25-05-2025, 12:23 PM)V.Alizadeh نوشته است: سوال چهام در رابطه با ITIL در شرکت BA

4.مراحل کلیدی پیاده سازی ITIL در BA را نام ببرید؟

با تشکر

مراحل کلیدی پیاده‌سازی ITIL در British Airways عبارت‌اند از:
ارزیابی وضعیت موجود
تعیین اهداف و نیازها
طراحی فرآیندهای ITIL
آموزش کارکنان
اجرای فرآیندها
پایش و بهبود مستمر


RE: شرکت هواپیمایی BA - علی رحیمی - 26-05-2025

1. ارزیابی وضع موجود
2. تعیین اهداف و همسویی با نیازهای کسب‌وکار
3. طراحی و مستندسازی فرآیندها
4. آموزش و فرهنگ‌سازی بین کارکنان
5. اجرای آزمایشی (پایلوت)
6. اجرای کامل در سازمان
7. پایش و بهبود مستمر

این مراحل کمک می‌کنن ITIL به‌درستی در سازمان جا بیفته و خدمات IT با کیفیت‌تر ارائه بشه


RE: شرکت هواپیمایی BA - morteza azizi - 31-05-2025

مراحل کلیدی پیاده‌سازی ITIL در British Airways عبارت‌اند از:

[list=1]
[*]ارزیابی وضعیت موجود
[*]تعیین اهداف و نیازها
[*]طراحی فرآیندهای ITIL
[*]آموزش کارکنان
[*]اجرای فرآیندها
[*]پایش و بهبود مستمر

[/list]


RE: شرکت هواپیمایی BA - Hooman homapour - 01-06-2025

ارزیابی وضعیت موجود
تعیین اهداف و نیازها
طراحی فرآیندهای ITIL
آموزش کارکنان
اجرای فرآیندها
پایش و بهبود مستمر


RE: شرکت هواپیمایی BA - Ahmadnia - 01-06-2025

(25-05-2025, 12:23 PM)V.Alizadeh نوشته است: سوال چهام در رابطه با ITIL در شرکت BA

4.مراحل کلیدی پیاده سازی ITIL در BA را نام ببرید؟

با تشکر

حسن احمد نیا شلمانی

ارزیابی وضعیت موجود
تعیین اهداف و نیازها
طراحی فرآیندهای ITIL
آموزش کارکنان
اجرای فرآیندها
پایش و بهبود مستمر


RE: شرکت هواپیمایی BA - davarzani - 01-06-2025

(25-05-2025, 12:23 PM)V.Alizadeh نوشته است: سوال چهام در رابطه با ITIL در شرکت BA

4.مراحل کلیدی پیاده سازی ITIL در BA را نام ببرید؟

با تشکر

حمیدرضا داورزنی


 ۱. چند مورد از نوآوری‌های فناورانه آمازون:
هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشنهاد محصول** (مثل: "مشتریانی که این محصول را دیدند، آن را نیز خریدند").
دستگاه‌های اکو (Alexa)** و فناوری صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی.
انبارهای خودکار با ربات‌های Kiva** برای جابه‌جایی سریع محصولات.
فناوری پرداخت بدون صف (Amazon Go)** با استفاده از حسگرها و بینایی کامپیوتری.
سرویس ابری AWS** (پلتفرم پیشرو در رایانش ابری).

۲. تاثیر فناوری اطلاعات بر موفقیت آمازون:
بهینه‌سازی زنجیره تأمین** با سیستم‌های هوشمند انبارداری و تحویل سریع.
تحلیل داده‌های بزرگ (Big Data)** برای شخصی‌سازی تبلیغات و پیشنهاد محصولات.
اتوماسیون فرآیندها** (مثل پردازش خودکار سفارشات و کاهش خطا).
افزایش رضایت مشتری** با پشتیبانی هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها.

۳. زنجیره تأمین هوشمند و انبارداری خودکار آمازون:
ربات‌های Kiva** در انبارها، محصولات را به کارمندان می‌رسانند و زمان پردازش را کاهش می‌دهند.
سیستم مدیریت انبار (WMS)** با هوش مصنوعی، موجودی را بهینه و خطاها را کم می‌کند.
پیش‌بینی تقاضا** با الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از کمبود یا مازاد کالا.
تحویل سریع (Prime)** با استفاده از مراکز توزیع محلی و پهپادهای تحویل (Amazon Prime Air).

۴. تحلیل داده آمازون بر اساس رفتار مشتری (Big Data Analytics):
ردیابی رفتار خریداران** (مثل تاریخچه جستجو، خریدها و مدت زمان مشاهده محصولات).
شخصی‌سازی پیشنهادات** با الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای افزایش فروش.
پیش‌بینی ترندها** با تحلیل داده‌های کلان از میلیون‌ها کاربر.
بهینه‌سازی قیمت‌گذاری** به صورت پویا بر اساس تقاضا و رقابت.


RE: شرکت هواپیمایی BA - Mansour yaghooby - 02-06-2025

مراحل کلیدی پیاده‌سازی ITIL در British Airways عبارت‌اند از:
ارزیابی وضعیت موجود
تعیین اهداف و نیازها
طراحی فرآیندهای ITIL
آموزش کارکنان
اجرای فرآیندها
پایش و بهبود مستمر


RE: شرکت هواپیمایی BA - AminAzartash - 03-06-2025

مراحل کلیدی پیاده‌سازی ITIL در کسب‌وکار (BA):
[list=1]
[*]ارزیابی وضعیت فعلی و شناسایی نیازها
[*]تعریف اهداف و دامنه پروژه مطابق با نیاز سازمان
[*]طراحی فرآیندها و ساختارهای ITIL متناسب با سازمان
[*]آموزش کارکنان و فرهنگ‌سازی برای پذیرش تغییر
[*]پیاده‌سازی تدریجی فرآیندها با استفاده از ابزارهای مناسب
[*]پایش، اندازه‌گیری و بهبود مستمر عملکرد ITIL در سازمان
[/list]