تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
شرکت آمازون - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: دانشگاه جامع علمی و کاربردی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=7)
+---- انجمن: **مرکز علمی و کاربردی کوشا** (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=42)
+----- انجمن: مدیریت خدمات فناوری اطلاعات - پنجشنبه ها -ساعت 11 تا 14 (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=344)
+----- موضوع: شرکت آمازون (/showthread.php?tid=115467)



شرکت آمازون - AminAzartash - 22-05-2025

1 :چند مورد از نوآوری های فناورانه آمازون را نام ببرید.
2 : تاثیر فناوری اطلاعات بر موفقیت آمازون چیست؟
3 : نحوه زنجیره تأمین هوشمند و انبارداری خودکار آمازون را توضیح دهید.
4 : تحلیل داده آمازون بر اساس رفتار مشتری را توضیح دهید.(Big Data Analytics)


RE: شرکت آمازون - Vahid Rohollahi - 22-05-2025

### ۱. چند مورد از نوآوری‌های فناورانه آمازون: 
- **هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشنهاد محصول** (مثل: "مشتریانی که این محصول را دیدند، آن را نیز خریدند"). 
- **دستگاه‌های اکو (Alexa)** و فناوری صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی. 
- **انبارهای خودکار با ربات‌های Kiva** برای جابه‌جایی سریع محصولات. 
- **فناوری پرداخت بدون صف (Amazon Go)** با استفاده از حسگرها و بینایی کامپیوتری. 
- **سرویس ابری AWS** (پلتفرم پیشرو در رایانش ابری). 

### ۲. تاثیر فناوری اطلاعات بر موفقیت آمازون: 
- **بهینه‌سازی زنجیره تأمین** با سیستم‌های هوشمند انبارداری و تحویل سریع. 
- **تحلیل داده‌های بزرگ (Big Data)** برای شخصی‌سازی تبلیغات و پیشنهاد محصولات. 
- **اتوماسیون فرآیندها** (مثل پردازش خودکار سفارشات و کاهش خطا). 
- **افزایش رضایت مشتری** با پشتیبانی هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها. 

### ۳. زنجیره تأمین هوشمند و انبارداری خودکار آمازون: 
- **ربات‌های Kiva** در انبارها، محصولات را به کارمندان می‌رسانند و زمان پردازش را کاهش می‌دهند. 
- **سیستم مدیریت انبار (WMS)** با هوش مصنوعی، موجودی را بهینه و خطاها را کم می‌کند. 
- **پیش‌بینی تقاضا** با الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از کمبود یا مازاد کالا. 
- **تحویل سریع (Prime)** با استفاده از مراکز توزیع محلی و پهپادهای تحویل (Amazon Prime Air). 

### ۴. تحلیل داده آمازون بر اساس رفتار مشتری (Big Data Analytics): 
- **ردیابی رفتار خریداران** (مثل تاریخچه جستجو، خریدها و مدت زمان مشاهده محصولات). 
- **شخصی‌سازی پیشنهادات** با الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای افزایش فروش. 
- **پیش‌بینی ترندها** با تحلیل داده‌های کلان از میلیون‌ها کاربر. 
- **بهینه‌سازی قیمت‌گذاری** به صورت پویا بر اساس تقاضا و رقابت.


RE: شرکت آمازون - o.karvandi - 22-05-2025

1- هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشنهاد محصول، دستگاه‌های اکو و فناوری صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، انبارهای خودکار با ربات‌های Kiva برای جابه‌جایی سریع محصولات، فناوری پرداخت بدون صف با استفاده از حسگرها و بینایی کامپیوتری، سرویس ابری AWS

۲- بهینه‌سازی زنجیره تأمین با سیستم‌های هوشمند انبارداری و تحویل سریع، تحلیل داده‌های بزرگ برای شخصی‌سازی تبلیغات و پیشنهاد محصولات، اتوماسیون فرآیندها، افزایش رضایت مشتری با پشتیبانی هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها.

۳- زنجیره تأمین هوشمند و انبارداری خودکار آمازون عبارتند از ربات‌های Kiva در انبارها، سیستم مدیریت انبار (WMS) با هوش مصنوعی، موجودی را بهینه و خطاها را کم می‌کند، یش‌بینی تقاضا با الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از کمبود یا مازاد کالا، تحویل سریع (Prime) با استفاده از مراکز توزیع محلی و پهپادهای تحویل

۴- تحلیل داده آمازون بر اساس رفتار مشتری شامل ردیابی رفتار خریداران، شخصی‌سازی پیشنهادات با الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای افزایش فروش پیش‌بینی ترندها با تحلیل داده‌های کلان از میلیون‌ها کاربر، بهینه‌سازی قیمت‌گذاری به صورت پویا بر اساس تقاضا و رقابت.

(22-05-2025, 12:58 PM)AminAzartash نوشته است: 1 :چند مورد از نوآوری های فناورانه آمازون را نام ببرید.
2 : تاثیر فناوری اطلاعات بر موفقیت آمازون چیست؟
3 : نحوه زنجیره تأمین هوشمند و انبارداری خودکار آمازون را توضیح دهید.
4 : تحلیل داده آمازون بر اساس رفتار مشتری را توضیح دهید.(Big Data Analytics)

1- هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشنهاد محصول، دستگاه‌های اکو و فناوری صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، انبارهای خودکار با ربات‌های Kiva برای جابه‌جایی سریع محصولات، فناوری پرداخت بدون صف با استفاده از حسگرها و بینایی کامپیوتری، سرویس ابری AWS

۲- بهینه‌سازی زنجیره تأمین با سیستم‌های هوشمند انبارداری و تحویل سریع، تحلیل داده‌های بزرگ برای شخصی‌سازی تبلیغات و پیشنهاد محصولات، اتوماسیون فرآیندها، افزایش رضایت مشتری با پشتیبانی هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها.

۳- زنجیره تأمین هوشمند و انبارداری خودکار آمازون عبارتند از ربات‌های Kiva در انبارها، سیستم مدیریت انبار (WMS) با هوش مصنوعی، موجودی را بهینه و خطاها را کم می‌کند، یش‌بینی تقاضا با الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از کمبود یا مازاد کالا، تحویل سریع (Prime) با استفاده از مراکز توزیع محلی و پهپادهای تحویل

۴- تحلیل داده آمازون بر اساس رفتار مشتری شامل ردیابی رفتار خریداران، شخصی‌سازی پیشنهادات با الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای افزایش فروش پیش‌بینی ترندها با تحلیل داده‌های کلان از میلیون‌ها کاربر، بهینه‌سازی قیمت‌گذاری به صورت پویا بر اساس تقاضا و رقابت.


RE: شرکت آمازون - Majid haghi - 22-05-2025

دانشگاه علمی کاربردی کوشا 
رشته فناوری اطلاعات
استاد رمضانی
دانشجو مجید حقی
- هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشنهاد محصول، دستگاه‌های اکو و فناوری صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، انبارهای خودکار با ربات‌های Kiva برای جابه‌جایی سریع محصولات، فناوری پرداخت بدون صف با استفاده از حسگرها و بینایی کامپیوتری، سرویس ابری AWS

۲- بهینه‌سازی زنجیره تأمین با سیستم‌های هوشمند انبارداری و تحویل سریع، تحلیل داده‌های بزرگ برای شخصی‌سازی تبلیغات و پیشنهاد محصولات، اتوماسیون فرآیندها، افزایش رضایت مشتری با پشتیبانی هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها.

۳- زنجیره تأمین هوشمند و انبارداری خودکار آمازون عبارتند از ربات‌های Kiva در انبارها، سیستم مدیریت انبار (WMS) با هوش مصنوعی، موجودی را بهینه و خطاها را کم می‌کند، یش‌بینی تقاضا با الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از کمبود یا مازاد کالا، تحویل سریع (Prime) با استفاده از مراکز توزیع محلی و پهپادهای تحویل

۴- تحلیل داده آمازون بر اساس رفتار مشتری شامل ردیابی رفتار خریداران، شخصی‌سازی پیشنهادات با الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای افزایش فروش پیش‌بینی ترندها با تحلیل داده‌های کلان از میلیون‌ها کاربر، بهینه‌سازی قیمت‌گذاری به صورت پویا بر اساس تقاضا و رقابت.